کسب رتبه نخست استفاده از هوش مصنوعی در آسیا و اقیانوسیه توسط هند

کسب رتبه نخست استفاده از هوش مصنوعی در آسیا و اقیانوسیه توسط هند

بر اساس گزارش دیلویت(Delloitte)  و همچنین نظرسنجی از 11900 نفر در سراسر منطقه، هند در میان 13 کشور آسیا و اقیانوسیه در پذیرش و استفاده از هوش مصنوعی مولد (GenAI) در صدر قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، پذیرش هوش مصنوعی توسط کارمندان جوان و باهوش فناوری انجام شده است که به آن‌ها "نسل هوش مصنوعی" گفته می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای کارفرمایان در هنگام انطباق با این تغییرات ارائه می‌دهند.

در این گزارش آمده است که "نسل هوش مصنوعی" در صرفه‌جویی در ساعات کار، ایجاد فرصت‌های توسعه مهارت‌های جدید، ایجاد بار کاری پایدارتر و افزایش بهره‌وری پیشرو می‌باشند.

بر اساس این گزارش، تأثیر تجاری پذیرش هوش مصنوعی، همراه با افزایش 182 درصدی پیش‌بینی‌شده در استفاده روزانه طی پنج سال آینده، نشان‌دهنده یک مسیر پویا به سمت یکپارچگی عمیق‌تر است. این گزارش بیان می‌کند 75 درصد از هندی‌ها به پتانسیل هوش مصنوعی برای ارتقای نقش آسیا و اقیانوسیه در اقتصاد جهانی اعتقاد دارند و 83 درصد به توانایی آن در ارتقای نتایج اجتماعی اعتماد دارند.

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان و کارمندان انقلاب هوش مصنوعی را در سراسر آسیا و اقیانوسیه رهبری می‌کنند، اما تنها 50 درصد معتقدند که مدیران آن‌ها می‌دانند که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. همچنین این موضوع می‌تواند به طور قابل توجهی بر 17 درصد از ساعات کاری در سراسر منطقه تأثیر بگذارد که به میزان تقریباً 1.1 میلیارد ساعت کار در سال است.

در این گزارش آمده است که سلسله مراتب فناوری سنتی ممکن است با پذیرش سریع هوش مصنوعی در کشورهای در حال توسعه، با 30 درصد، مختل شود که در مقایسه با اقتصادهای توسعه یافته در سراسر آسیا و اقیانوسیه بیشتر است. بر اساس این گزارش، کاربران هوش مصنوعی در سراسر آسیا و اقیانوسیه حدود 6.3 ساعت در هفته صرفه‌جویی می‌کنند و کاربران هندی 7.85 ساعت در هفته صرفه‌جویی می‌کنند و کارمندان را قادر می‌سازد مهارت‌های جدیدی کسب کنند. این فناوری همچنین می‌تواند از حجم کار و بهره‌وری پایدارتر پشتیبانی کند، به طوری که 41 درصد از صرفه‌جویی‌کنندگان زمان معتقدند که این امر باعث بهبود تعادل بین کار و زندگی آن‌ها شده است. با این حال، به گفته کارمندان خود، سه چهارم مشاغل از پذیرش هوش مصنوعی عقب مانده‌اند.

کریس لوین (Chris Lewin)، رهبر قابلیت‌های داده و  Deloitte Asia Pacific می‌گوید: «یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های کار با هوش مصنوعی این است که در سرتاسر جهان، این اتفاق برای همه چیز، همه جا و به یکباره رخ می‌دهد. آنچه ما در 12 ماه گذشته تجربه کرده‌ایم این است که چالش‌هایی که مشتریان ما در اندونزی یا هند با آن‌ها روبرو هستند تقریباً بلافاصله تیم‌های مستقر در ایتالیا و ایرلند نیز با آن درگیر می‌شوند. یکی از درس‌های کلیدی این است که پذیرش سریع  به طور مستقیم مشاغل را از بین نمی‌برد، اما تأثیر آن توسط کسب‌وکارهایی که قادر به انطباق نیستند، احساس خواهد شد.

لوین همچنین گفت: "کارمندان آن‌ها و به ویژه استعدادهای تازه وارد به نیروی کار، به سمت مشاغل رقیب کشیده می‌شوند که برنامه‌های کاربردی  را ارائه داده و می‌توانند آینده کار مدرن را دوباره ترسیم کنند."

هوش مصنوعی رویکرد و آینده کار را متحول کرده است. آنجانی کومار (Anjani Kumar)، شریک مشاور Deloitte، بیان کرد:" باز کردن فرصت‌های جدیدتر می‌تواند به ما کمک کند کارها را سریع‌تر، بهتر و به روشی خلاقانه‌تر انجام دهیم که منجر به تجربیات معنادارتری برای استعدادها می‌شود. برای استفاده کامل از این فناوری تحول‌آفرین، رسیدگی به چالش‌های پیاده‌سازی و تعمیق درک ما از قابلیت‌های آن بسیار مهم است."

وی افزود: "رهبران باید از این فناوری‌ها نه تنها برای دستیابی به کارایی، بلکه برای تغییر اساسی مدل‌ها و فرآیندهای تجاری استفاده کنند. غلبه بر موانع پیاده‌سازی، مستلزم تعامل فعال و درک جامع از قابلیت‌های هوش مصنوعی در میان ذینفعان است."