عدم امکان خاموش کردن ابزار جدید هوش مصنوعی در فیسبوک و اینستاگرام

عدم امکان خاموش کردن ابزار جدید هوش مصنوعی

متا اکنون هوش مصنوعی را در اینستاگرام، فیس بوک، واتس اپ و مسنجر در کانادا ادغام کرده است اما حضور آن ممکن است مورد استقبال همه قرار نگیرد، زیرا این ویژگی جدید غیرفعال نمی‌شود.

در بیانیه‌ای که منتشر شده است، این شرکت اظهار کرد که هوش مصنوعی متا را می‌توان برای انجام کارها، یادگیری، ایجاد و ارتباط با چیزهایی که برای شما مهم هستند، استفاده کرد.

این ویژگی اکنون در کانادا، استرالیا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه در دسترس است.

برخی از برنامه‌هایی که این شرکت فهرست کرده است شامل درخواست رستورانی با منظره غروب آفتاب و غذاهای گیاهی یا توضیح موضوعی که ممکن است دانش‌آموزان امتحانی روی آن داشته باشند. این برنامه همچنین می‌تواند تصاویر را بر اساس پیام‌های متنی تولید کند. هوش مصنوعی متا در نوار جستجوی اپلیکیشن‌ها موجود است و از مدل Llama 3 استفاده می‌کند.

همچنین اخبار فوری از کانادا و سراسر جهان به ایمیل شما ارسال می‌شود. به عنوان مثال، آسوشیتدپرس گزارش داد که یک چت ربات رسمی هوش مصنوعی متا خود را در یک مکالمه در یک گروه خصوصی فیس بوک برای مادران منهتن قرار داده است. طبق اسکرین شات‌هایی که به آسوشیتدپرس نشان داده شد، این ربات مدعی شد که یک فرزند در مدرسه و در شهر نیویورک داشته است، اما وقتی با اعضای گروه مواجه شد، قبل از ناپدید شدن نظراتش عذرخواهی کرد. چت بات به گروه گفت:" بابت اشتباه معذرت می‌خواهم! من فقط یک مدل ربات هستم، تجربه یا فرزندی ندارم."

صفحه راهنمای آنلاین فیس‌بوک بیان کرد که هوش مصنوعی متا در صورت تگ شدن و یا اگر شخصی در یک پست سؤالی بپرسد و کسی ظرف یک ساعت پاسخ ندهد، به یک مکالمه گروهی می‌پیوندد.

مدیران گروه می‌توانند این ویژگی را خاموش کنند.

طبق بیانیه متا به گلوبال نیوز، این هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها نمی‌تواند غیرفعال شود. با این حال، سخنگوی متا اظهار کرد:" ابزارهای بازخوردی وجود دارد که اگر پاسخ دریافتی را دوست ندارید می توانید از آن‌ها استفاده کنید. هدف هوش مصنوعی متا این است که یک دستیار مفید باشد و در نوار جستجو برای کمک به سوالات شما قرار دارد. شما نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید، اما می‌توانید جستجو کنید که به طور معمول چگونه با نتایج مختلف روبه‌رو می‌شوید. ما از این بازخورد برای ادامه آموزش مدل‌ها استفاده می‌کنیم تا احتمال کمتری برای تولید خروجی‌های بالقوه مضر و بهبود توانایی سیستم‌ها برای تشخیص خودکار نقض‌های خط‌مشی ایجاد شود."

پس از اینکه ChatGPT این ایده را رایج کرد، سیستم‌های هوش مصنوعی به آرامی پدید آمدند، از جمله گوگل و X. ادغام هوش مصنوعی متا، با میلیاردها کاربر، تاکنون یکی از بزرگترین توزیع‌های چنین فناوری خواهد بود.