نحوه‌ی تصمیم‌گیری افراد جهت اعتماد به کسب و کارهای آنلاین

نحوه تصمیم گیری افراد جهت اعتماد به کسب و کارهای آنلاین

چرا این نظرسنجی انجام شد؟

اطلاعات نادرست مشکل جدیدی نیست، اما جدا کردن واقعیت از داستان، به ویژه در اینترنت، به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. در این مقاله در مورد اینکه چگونه افراد در نسل‌های مختلف اطلاعات را تأیید می‌کنند و تصمیم می‌گیرند به چه چیزی اعتماد کنند و به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، صحبت می‌کنیم.

پارامترهای نظرسنجی

بیش از 8500 پاسخ دهنده در سنین مختلف در ایالات متحده، برزیل، بریتانیا، آلمان، نیجریه، هند و ژاپن مورد بررسی قرار داده شد. طیف گسترده‌ای از سوالات با هدف ارزیابی مهارت‌های سواد اطلاعاتی و عادات راستی آزمایی پرسیده شد. این موارد شامل سوالاتی در مورد همه چیز است، از ابزارها و تکنیک‌هایی که افراد برای بررسی پستی که آنلاین می‌بینند، تا دلایلی که ممکن است در گذشته اطلاعات گمراه‌کننده را به اشتراک گذاشته باشند.

اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده

این نظرسنجی نشان داد که 62٪ از پاسخ دهندگان فکر می‌کنند که به صورت هفتگی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده می‌بینند، این عددی خیره کننده است و مردم می‌دانند که این موضوع یک مسئله جدی است. تقریباً 50٪ از پاسخ دهندگان نسل زد و ایکس (این افراد بین 18 تا 57 سال هستند) گفتند که نگران قرار گرفتن خانواده خود در معرض این اطلاعات هستند.

نتایج نظرسنجی در مورد چگونگی بررسی متقابل اطلاعاتی که مردم در اینترنت پیدا می‌کنند.

احتمال استفاده از موتور جستجو برای تأیید اطلاعات در نسل زد دو برابر بیشتر از نسل خاموش (افراد ۶۸ ساله یا بالاتر) است. آن‌ها همچنین  از تکنیک‌های جستجوی پیشرفته مانند جستجوی عکس معکوس یا خواندن جانبی استفاده می‌کنند و این موضوع زمانی است که چندین برگه را باز می‌کنید و چندین جستجو را همزمان انجام می‌دهید. همچنین یاد گرفته‌ایم که هنگام تصمیم‌گیری درباره صحت چیزی که شنیده یا خوانده‌ایم، پاسخ‌دهندگان در تمام نسل‌ها توافق می‌کنند که مهم‌ترین چیز این است که آیا نتیجه‌گیری توسط منابع یا حقایق پشتیبانی می‌شود. حقایق مهم هستند.

نسل زد و ایکس در شناسایی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده نسبت به بومرزها و نسل خاموش کمی اعتماد به نفس بیشتری دارند.

سخن پایانی

یافته‌ها تاکید می‌کند که چقدر مهم است که بتوان به اطلاعاتی که آنلاین می‌یابید اعتماد کرد، و چگونه وقت گذاشتن برای بررسی منابع متعدد برای تأیید آنچه می‌بینید یا استفاده از منابعی مانند جستجوی Google می‌تواند در درک یک چشم‌انداز دیجیتالی پیچیده مفید باشد.