تحلیل گزارش بازار ایران: نگاهی به تبلیغات آنلاین در بلک فرایدی 2020

برخی شرکت‌ها بر اساس حوزه فعالیت خود گزارش‌های متفاوتی منتشر می‌نمایند که هر یک از این گزارشات حاوی اطلاعات مفیدی برای فعالان تجاری آن حوزه می‌باشند. هدف از انتشار عمومی این گزارشات در مرحله اول، برندینگ و معرفی شرکت به بازار بوده و در مراحل بعدی تاثیرگذاری بر بازار یا انجام مسئولیت اجتماعی در زمینه اطلاع‌رسانی می‌توانند انگیزه مدیران شرکت برای این اقدام مفید باشند.

با توجه به اهمیت این گزارشات در محیط تجاری کشور، سوبازار به تحلیل این گزارشات پرداخته و نقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی می‌نماید. این تحلیل‌ها صرفا به ساختار گزارشات پرداخته و محتوای گزارش‌ها را شامل نخواهند شد. همچنین موارد تحلیلی، لزوما به منزله قطعی بودن این نظرات نیست و صرفا نظر تخصصی کارشناسان سوبازار می‌‌باشند.

نگاهی به تبلیغات آنلاین در بلک فرایدی 2020

گزارش "نگاهی به تبلیغات آنلاین در بلک فرایدی 2020" که در 16 صفحه توسط یکتانت منتشر شده، گزارشی کوتاه و سودمند برای دیجیتال ‌مارکترها می‌باشد که اطلاعات مفیدی را برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در هنگام بلک فرایدی (آخرین جمعه ماه نوامبر) ارائه می‌دهد.

البته این گزارش شامل همه حوزه‌ها نبوده و فقط سه حوزه زیر که دارای بیشترین رشد بوده‌اند، بررسی شده‌اند:

  • زیبایی، بهداشت و سلامت
  • مد و پوشاک
  • کالای الکترونیکی و دیجیتال

ساختار گزارش

گزارش از ساختار قابل قبولی برخوردار بوده و صفحات کم گزارش مانع از ارائه فهرستی کامل نشده‌اند. نکته‌ای که در بسیاری از گزارشات کوتاه، فراموش می‌شود.

صفحه‌بندی، شماره صفحات و یکپارچگی ساختار به خوبی در گزارش رعایت شده‌اند.

لحن گزارش

گزارش با لحن رسمی و متناسب با مخاطبان حرفه‌ای تنظیم شده و خوشبختانه از عبارات فانتزی و طنزی که امروزه در بیشتر گزارشات مشاهده می‌شوند، پرهیز شده است.

این لحن و سبک در طراحی صفحات هم مشهود بوده و طراحی‌ها، رسمی و با رنگ‌های ملایم کار شده‌اند به نحوی که در تمام صفحات متن بر تصویر غالب است.

نتیجه‌گیری

تهیه‌کنندگان گزارش، محدودیت آن به این سه حوزه را در صفحه پنج گزارش خاطر نشان کرده‌اند، ولی با توجه به عنوان گزارش که به صورت عام است، بهتر بود آماری از کل تبلیغات آنلاین در این بازه زمانی هم ارائه می‌شد.

سوبازار رویکرد اخیر یکتانت در انتشار عمومی گزارشات سالانه و گزارشات موضوعی را حمایت کرده و امیدوار است این‌گونه گزارشات از سوی همه شرکت‌ها، هر چه بیشتر منتشر شده و به فعالان حوزه‌های مختلف یاری رسانند.