توجه بیشتر به تبلیغات در اخبار سنتی

توجه بیشتر به تبلیغات در اخبار سنتی

طبق مطالعه پلتفرم رسانه‌ای Teads و شرکت فناوری Lumen Research، اخبار سنتی سطوح بیشتری از علاقه و تعامل را نسبت به اخبار نرم ایجاد می‌کند که منجر به ایجاد سطوح بالاتری از توجه به تبلیغاتی که در اطراف وجود دارد، می‌شود.

طبق مطالعه‌ای محتوای اخبار سنتی که به عنوان پوشش سیاست، اقتصاد، سیاست خارجی یا جنگ و آب و هوا تعریف می‌شود، در مقایسه با اخبار نرم که موضوعات ورزش، سلامت، سرگرمی، سبک زندگی یا سفر را پوشش می‌دهد، سطوح بالاتری از توجه را به خود جلب کرده و به افزایش ۷۷ درصدی در فراخوان برند کمک کرده است. برای انجام این مطالعه، 900 مصرف‌کننده در سایت‌های خبری مانند CNN و رویترز، برای مشاهده محتوای خبری در کنار آگهی‌هایی از جمله خرده‌فروشی، لوکس، فناوری، کالاهای بسته‌بندی مصرف‌کننده و امور مالی انتخاب شدند. این تحقیق نشان داد که اخبار سنتی منجر به پاسخ عاطفی قوی‌تر در میان شرکت‌کنندگان می‌شود. علاوه بر این، مشارکت خوانندگان 35 درصد بیشتر بود. تحقیقات نشان داد که توجه به تبلیغات در یک زمینه خبری سنتی در مقایسه با اخبار نرم 20 درصد افزایش یافته است. در حالی که خوانندگان اخبار سنتی تمایل دارند احساسات قوی‌تری مانند غم و اندوه و اضطراب را در حین مطالعه تجربه کنند (که ناشی از پوشش موضوعات سخت است. )، این مطالعه نشان داد که این تأثیر منفی بر ادراک نام تجاری ندارد، زیرا خوانندگان اخبار سنتی و نرم سطوح مشابهی از پاسخ‌های منفی، خنثی و مثبت را به برندهایی که تبلیغات را در مقالاتی که خوانده‌اند قرار داده‌اند، گزارش می‌کنند.

جان تروتر(John Trotter)، مدیر ارشد تحقیقات و بینش تیدز(Teads)می‌گوید: "در چند سال گذشته، نگرانی‌های ایمنی برند و پارامترهای جدید صنعت بر برندها تأثیر گذاشته است تا از تبلیغات در کنار اخبار سنتی خودداری کنند. ما این نتایج را به‌عنوان دلیلی برای برندهایی می‌بینیم که مسیری رو به جلو را در میان تمرکز بر سیاست جهانی، اقتصاد و سایر موضوعات خبری سنتی تعیین می‌کنند. مصرف‌کنندگان روی این داستان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان فرصتی عالی برای دستیابی به مخاطبان کلیدی در فضایی که به‌طور سنتی استفاده نشده است، دارند."

این مطالعه نشان می‌دهد تبلیغات در کنار موضوعات جنجال‌برانگیز در سایت‌های خبری به همان اندازه مؤثر است که در محیط‌های خبری مثبت مانند ورزش و سرگرمی عمل می‌کند.

الکسیس ویلیامز( Alexis Williams )، مدیر ارشد امور شرکت، گفت: "اگر بازاریابان و رهبران کسب‌وکار همچنان از سرمایه‌گذاری روی اخبار اجتناب کنند، ادامه بازپرداخت اخبار ادامه خواهد یافت و همچنین، برندها توانایی دستیابی به مخاطبان بسیار ارزشمند را از دست خواهند داد.

مایک فولت( Mike Follett )، مدیر اجرایی Lumen Research، بیان کرد: "افسانه‌ای وجود دارد که تبلیغات در کنار اخبار بد برای تجارت مضر است. کار ما با تیدز نشان داد که تبلیغات ارائه شده بر روی محتوای خبری سنتی می‌تواند توجه و نتایج بالاتری را بدون تأثیر بر احساسات برند جلب کند. تبلیغ‌کنندگانی که از محتوای خبری دوری می‌کنند باید متوجه شوند که نه تنها بودجه روزنامه‌نگاری با کیفیت را کاهش می‌دهند، بلکه یک فرصت طلایی تجاری را نیز از دست می‌دهند."