بزرگداشت روز جهانی تحقیقات بازار

روز جهانی تحقیقات بازار

هر سال در روز 2 می (12 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی تحقیقات بازار، رویدادهای متعددی در جهان برگزار می‌شوند. رویداد سال 2022 تحت عنوانIMRD22  یک جشنواره اجتماعی است و با مشارکت انجمن‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی در سراسر جهان در جهت ارتقای تجزیه و تحلیل و کمک به شکل دهی جهانی بهتر برای خدمت به مردم تشکیل شده است. انجمن تحقیقات بازار اروپا (ESOMAR) با هماهنگی سایر انجمن‌های ملی از 25 آوریل تا 6 می ( 5 لغایت 16 اردیبهشت ) اقدام به برگزاری رویدادهای متنوعی خواهد کرد که در آن می‌توان از تاثیر آنالیزها در حوزه کسب و کار و تحقیقات بازار در بهبود و ایجاد جهانی پایدار برای آینده بهتر بهره برد.

کلودیو جنارو، هماهنگ‌کننده ارشد رویدادهای ESOMAR: " امسال، انجمن‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی در سرتاسر جهان به مدت 2 هفته این امکان را دارند که از محتوای الهام‌بخش این جشنواره استفاده کنند. همچنین پر واضح است که بینش و تجزیه ‌و تحلیل چقدر برای ساختن دنیایی پایدار نقش دارد و چگونه بینش‌ها و پروژه‌های تحلیلی در سراسر جهان به ما کمک می‌کنند تا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد آشنا شویم. سال گذشته در روز جهانی تحقیقات بازار به این حقیقت پی بردیم که چگونه تجزیه و تحلیل‌ها به ما کمک می‌کند تا دوران پس از کرونا را با موفقیت طی کنیم. رویداد امسال به آینده نگاه می‌کند، آینده‌ای که باید کیفیت زندگی بهتری را برای تمام افراد رقم بزند و دنیایی را تضمین کند که بتواند حضور افراد در آن را حفظ کند.

در سال 2021، جشن‌های روز جهانی تحقیقات بازار با بیش از 1.2 میلیون نفر در رسانه‌های اجتماعی و 200000 نفر در کانال‌های رسانه‌های محلی به رکورد باورنکردنی دست یافت. IMRD21 الهام بخش هزاران پست رسانه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوا بود."

انجمن تحقیقات بازار ایران هم همگام با سایر انجمن‌های دنیا و با هماهنگی ESOMAR اقدام به برگزاری رویدادهای متعددی خواهد کرد. یکی از این رویدادها در ایران که شرکت کالا کاوش کالار اقدام به برگزاری آن کرده است سمینار تخصصی تحقیقات بازار برای توسعه پایدار در بخش سلامت عمومی و نیز سمینار تخصصی تحقیقات بازار برای رسیدن به زندگی سالم است که اخبار آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی سوبازار در لینکدین، اینستاگرام و آپارات اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای مشاهده تیزر این سمینار اینجا را کلیک کنید.

مرجع: ایزومار