کناره‌گیری فین رابن از مدیریت کل ESOMAR

کناره‌گیری فین رابن از سمت خود

ESOMAR، انجمن تحقیقات بازار اروپا، اعلام کرده است که مدیرکل آن، فین رابن (Finn Raben)، پس از نزدیک به 13 سال ، از سمت خود کناره‌گیری کرد. دوره تصدی رابن در ESOMAR باعث شده است که ثبات مالی سازمان احیا شود و مجموعه خدمات آن برای رفع نیازهای رو به گسترش اعضا گسترش یابد. با ورود ESOMAR به هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، رابن و کمیته اجرایی شورای ESOMAR معتقدند که زمان آن فرا رسیده است که راه را برای رهبری جدید هموار کنیم. کریستین لاک، رئیس ESOMAR، در مورد جدایی رابن اظهار کرد: "فین در دوران تصدی خود در ESOMAR نقش قابل توجهی در این انجمن داشته است. اکنون که این کسب‌ و کار پس از کووید (COVID) پایه و بنیاد محکمی دارد، ما مشتاقانه منتظریم تا بر میراث به جا مانده از او قدم گذاشته و اطمینان حاصل کنیم که انجمن می‌تواند از بی‌شمار فرصت‌های جدیدی که در بخش ما ایجاد می‌شود، به‌طور کامل استفاده کند.».

 رابن اظهار داشت: «من فوق‌العاده به آنچه کارکنان ESOMAR و تیم گسترده جهانی نمایندگان و شرکای ما برای اعضا در طول مدت زمان حضور من در سازمان  و در زمان‌های بسیار سخت همه‌گیری کرونا به دست آورده‌اند، افتخار می‌کنم و اکنون پس از ایجاد یک پایه و اساس محکم جهت حرکت انجمن در طول 75 سال،  زمان مناسبی برای انتقال رهبری به کسانی است که دیدگاه‌های جدید و انرژی مضاعف دارند. من مشتاقانه منتظر چالش ها و فرصت های جدید پیش رو هستم."

با آغاز جستجوی ESOMAR جهت جایگزینی رابن، پروین شکر، مدیرعامل Krea، که به عنوان نماینده ESOMAR در هند نیز خدمت می کند و عضو سابق شورای ESOMAR و خزانه دار شورا است، جهت کمک به فرآیند انتقال به سمت مدیر عامل موقت درآمد. علاوه بر این، یک کمیته انتخاب مدیر عامل تشکیل شده است که شامل رئیس ESOMAR، کریستین لوک، ماری اگنس موروت (Marie-Agnes Mourot ) مدیر ارشد مالی، رئیس قبلی ESOMAR نیلز اسکیلورت (Niels Schillewaert) ، رئیس کمیته امور حقوقی مایک کوک (Mike Cooke ) و اورپی تورادو نماینده کشور پرو در ESOMAR، است.