موانع اجتماعی و اقتصادی مشاغل تبلیغاتی

موانع اجتماعی و اقتصادی مشاغل تبلیغاتی

تحقیقات کمی و کیفی که به سفارش آژانس تبلیغاتی VCCP و گروه APG انجام شده است، موانعی که جوانان با سطح اجتماعی پایین برای دنبال کردن حرفه تبلیغات با آن مواجه هستند را مشخص کرده است.

این نظرسنجی در میان افراد 16 تا 24 ساله در بریتانیا انجام شده و داده‌ها از تعداد 2062 نفر افراد در بازه سنی 16 تا 24 سال بین تاریخ 1 تا 8 نوامبر 2022 و بر اساس سن، جنسیت و منطقه جمع‌آوری شده اند.

با توجه به این نظرسنجی، تقریباً یک پنجم از آنان (18٪) گزارش کردند که ناتوانی در پرداخت هزینه نقل مکان به لندن، آن‌ها را از فکر کردن به مشاغل خلاق باز می‌دارد و این رقم در برخی مناطق از جمله وست میدلندز به یک چهارم افزایش می یابد.

این تحقیق نشان داد که بیش از یک سوم ( 35٪) جوانان با پیشینه‌ای از طبقه کارگر در خارج از لندن، فردی را می‌شناسند که در شغل‌های خلاق کار می‌کند در حالی که این رقم در افراد با پیشینه‌های برتر و غنی‌تر در لندن و جنوب شرق آن به بیش از  54٪ می‌رسد.

در این نظرسنجی همچنین سؤالاتی در مورد این که آیا پاسخ دهندگان می‌توانند خود را در حال ایجاد یک شغل موفق در صنایع خلاق ببینند، پرسیده شده بود و 67 درصد از کسانی که فردی را در این بخش می‌شناختند اظهار داشتند که می‌توانند. همچنین کمتر از نیمی ( 44%) از کسانی که گفتند کسی را در این صنعت نمی‌شناسند، اظهار داشتند که نمی‌توانند خود را در حال ایجاد شغل در این بخش تصور کنند.

همچنین این نظرسنجی عدم آگاهی از آنچه برای کار در صنعت تبلیغات لازم است را نشان داد، به طوری که 27 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که باور ندارند مهارت‌ها یا صلاحیت‌های لازم را دارا هستند. علاوه بر این، کمتر از یک پنجم یا 23 درصد از پاسخ‌دهندگان از لندن و جنوب شرقی می‌توانند شرکتی را در بخش خلاق نام ببرند، در حالی که تنها 13 درصد از افراد طبقه کارگر این دسته از شرکت‌ها را می‌توانند نام ببرند.

VCCP این تحقیق را به عنوان بخشی از اهداف خود برای افزایش تنوع در آژانس تبلیغاتی سفارش داده است. این مطالعه، نتایج 15 ماه از آغاز افتتاح آکادمی VCCP Stoke که در ابتدا برای افزایش آگاهی و ارائه آموزش و تجربه کاری به جوانان ایجاد شده بود، را نشان می‌دهد. در ماه‌های اخیر، این مرکز همچنین به یک دفتر برای VCCP تبدیل شده است که شامل شش کارمند و چهار کارآموز است.

علاوه بر این نظرسنجی، VCCP از Outsiders درخواست کرد تا تحقیقات کیفی مبنی بر اجرای برنامه‌ای از گروه‌های متمرکز در استوک و شش حوزه دیگر را به منظور درک این موضوع که جوانان طبقه کارگر در مورد پتانسیل خود برای موفقیت در مشاغل خلاقانه جه احساسی دارند، انجام دهد.

این تحقیق کیفی نشان داد که جوانان طبقه کارگر این تصور را دارند که افرادی که در صنعت خلاق کار می‌کنند از طبقه متوسط، بیش از حد بی رحم و متکبر هستند.

سارا نیومن (Sarah Newman)، مدیر APG، می‌گوید: " نابرابری‌های بزرگ منطقه‌ای و اجتماعی-اقتصادی وجود دارد که باعث می‌شود برندها و آژانس‌ها برای افراد شایسته‌ای که به دلیل جغرافیا و کمبود دانش فنی آسیب‌دیده هستند، غیرقابل دسترس باشند. ما باید سخت‌تر از قبل برای جذب نسل‌های بعدی استراتژیست‌ها، خلاقان و رهبران تجاری به صنعت خود تلاش کنیم. این به معنای تغییرات بزرگی در نحوه جذب نیرو و نیز استقبال و حمایت از استعدادهای جدید با پیوستن آن‌ها به صنعت است و تجربه‌ها و تفکر جدید و مورد نیازی را به ارمغان می‌آورد تا به نفع همه باشد."

مایکل لی( Michael Lee)، مدیر ارشد استراتژی در VCCP Partnership، اظهار کرد: "ما برای مدتی نگران استعدادهایی بودیم که می‌توانیم آن را به صنعتی جذب کنیم که فوق‌العاده به آن افتخار می‌کنیم. ابتکار عمل همیشه بر این اصل تکیه کرده که بتوان از گروه‌های متنوعی از مردم استفاده کرد. در حال حاضر، به دلیل افزایش موانع اجتماعی-اقتصادی برای ورود، ما در خطر تبدیل شدن به یک حرفه تک فرهنگی هستیم."

لی افزود که VCCP از یافته‌های این تحقیق برای ایجاد تغییراتی در طرح‌های استخدام ورودی خود استفاده کرده است.