اهمیت تعاملات حضوری در رویدادهای تحقیقات بازار

اهمیت تعاملات حضوری در رویدادهای تحقیقات بازار

در این گزارش گفتگویی توسط کریسپین بیل (Crispin Beale) مدیرعامل Insight250 و مشاور ارشد استراتژیک mTab با جان بیزل (John Bizzell)، مدیر رویدادها و جوایز انجمن تحقیقات بازار بریتانیا در مورد بازده و اهمیت فزاینده رویدادها و تعاملات حضوری برای صنایع و افراد، انجام شده است.

کریسپین بیل: جان، شما بیش از 15 سال است که به طور فعال با رویدادها و جوایز MRS درگیر بوده اید. برای کسانی که نمی دانند، MRS چیست و نقش شما چیست؟

جان بیزل: "انجمن تحقیقات بازار (MRS) نهاد حرفه‌ای بریتانیا و تنظیم‌کننده تحقیقات، داده‌ها و تحلیل است. ما بیش از 75 سال است که فعالیت داشته و من به اعضا و شرکای انجمن کمک می‌کنم تا موفقیت‌های خود را جشن بگیرند و از طریق جوایز و رویدادهای شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند."

به نظر شما رویدادها و جوایز چگونه باعث نوآوری می‌شوند؟

" پلتفرم‌هایی که تفکر جدید و استعدادهای جدید را به نمایش می‌گذارند برای توسعه بخش ما حیاتی هستند. چه از طریق مشارکت به ‌عنوان یک سخنران یا صرفاً بلند کردن یک جایزه روی صحنه در مقابل صدها نفر از همتایان خود. رویدادها و جوایز، کلیدی برای الهام گرفتن و شناخت هستند. شاید پیروزی یک رقیب، شما را به چالش بکشد تا رویکرد خود را ارتقا دهید. شاید فردی را که قرار است کسب و کار شما را به سطوح بالاتر هدایت کند، پیدا کنید. شاید آن لحظه جادویی هم افزایی را در حالی که نوشیدنی را در بار با کسی به اشتراک می‌گذارید، داشته باشید که جرقه‌ای برای ایده بزرگ بعدی شما است.  اتفاقاً این دقیقاً همان چیزی است که برای من و مایکل وقتی رویای MRSPride را داشتیم، اتفاق افتاد. سخنرانان و برندگان جوایز ما این شانس را دارند که بدرخشند، اما آن‌ها همچنین تجربیات خود را در اختیار بانک دانش تحقیقاتی مشترک قرار می‌دهند، بهترین شیوه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند و به ایجاد آینده‌ای بهتر برای همه افرادی که در زمینه پژوهش فعالیت می‌کنند،کمک می‌کنند."

چه چیزی منجر به ایجاد یک رویداد بزرگ یا مراسم جوایز می‌شود؟

" مردم! می‌توانید تمام چراغ‌های چشمک زن و ماهی آزاد را که می‌خواهید داشته باشید، اما اگر مخاطب مناسب در اتاق نباشد، همیشه احساس می‌کنید که اتاق خالیست! خشک‌ترین و بی‌روح‌ترین کنفرانس را می‌توان با سؤالات روشنگرانه نمایندگان علاقه‌مند نجات داد و زمانی که افراد جذب سخنرانی شده‌اند، هیچ کس به خاطر نمی‌آورد که هنگام شام چه چیزی خورده است."

آیا رویدادها و جوایز آنلاین موثرتر هستند یا رویدادهای حضوری؟

" برنامه آموزشی MRS به صورت آنلاین رشد کرده است. بدین صورت که یک محیط یادگیری آنلاین برای نمایندگان و کارفرمایان ارائه می‌شود. بدون صرف زمان و هزینه سفر، قابل دسترسی برای همه از خانه خود و فعالیت‌های تعاملی که ساختار مکالمه را ایجاد کرده و تعامل را حفظ می‌کند. اگرچه معمولاً این انتظاری نیست که ما از جوایز داریم. بسیاری از سرگرمی‌ها جنبه اجتماعی دارد. سرگرم کردن مشتریان، پاداش دادن به تیم برای کار خوب انجام شده، دیدن چهره‌های قدیمی و ایجاد روابط جدید. هر ترفندی که در یک پلتفرم رویدادهای مجازی به کار می‌رود، از نظر من نمی‌تواند با انجام تمام این کارها به صورت رودررو رقابت کند."

آیا باید برای موفقیت در حرفه خود کارهای بیشتری انجام داد؟

" تحقیق قطعاً هنوز یک مشکل تصویری دارد. اخیراً یک نمایشگاه جوایز در منچستر برگزار کردیم که در آن مجریان کار خود را در مورد کنکاش در ذهن نوجوانان، مقابله با فقر، اعتیاد به قمار، فعال‌سازی برندهای بزرگ و سلامت زنان به اشتراک گذاشتند. محققان درگیر در این پروژه‌ها سفرهای بسیاری کرده بودند و با مردم در سراسر جهان تعامل داشتند، آن‌ها به گروه‌های بزرگ آنلاین انرژی می‌دادند و مصاحبه‌های طولانی و حساس انجام داده‌اند و مجموعه‌ای از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند. مهم‌تر، همه آن‌ها در مورد تأثیر واقعی مشارکت در تقویت صدای شهروندان و مصرف کنندگان صحبت کردند. چه بخش هیجان انگیز و پویایی برای کار کردن! با این حال، وقتی از اکثر مردم درباره تحقیقات بازار می‌پرسید، به فکر فرو می روند.

MRS و AQR هر سال یک نمایشگاه Roadshow برای بیان داستان واقعی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند و یک Roadshow برای مدارس نیز در حال تولید است، اما شاید ما به نوعی کمپین تبلیغاتی عظیم برای تغییر نظر مردم نیاز داشته باشیم. من آماده پیشنهادات هستم."

چه جوایز و رویدادهایی در MRS برگزار می‌شود که شما خوانندگان را تشویق می‌کنید در آن شرکت کنند؟

" ما امیدواریم که تمام رویدادهای ما در سال جاری به صورت حضوری برگزار شود. همکاران جدید ما قبلاً در مراسم جوایز در ماه ژوئن شرکت کردند. آخرین مورد در سال 2019 بود که بیش از 900 نفر در آن شرکت کردند. همه از بازگشت آن بسیار هیجان زده به نظر می‌رسند و من دوست دارم برای اولین بار تعداد مهمان‌ها به 1000 نفر برسد."

کمی در مورد اهمیت تنوع در صنعت ما صحبت کنید.

" کارمندانی که می‌توانند از نظر شخصی و حرفه‌ای تمامیت خود را عرضه کنند، پیشرفت کرده و همچنین تفکر متنوع در یک تیم باعث افزایش خلاقیت، نوآوری و حل مشکلات می‌شود. من دوست دارم همه به نفع بشریت، آینده فراگیرتر و عادلانه‌تری داشته باشند و این امر در واقع برای تجارت نیز مفید و کارآمد است."

و یک توصیه مهم؟

" نابغه بودن باعث می‌شود که شما برتری‌هایی داشته باشید، اما وقت شناس بودن، قابل اعتماد بودن و مفید بودن، ارزش شما را بیشتر می‌کند."

همانطور که جان اشاره کرد، در حالی که رویدادهای آنلاین ثابت کرده‌اند که موثر هستند، با این حال جایگزینی با تعاملات چهره به چهره دشوار است. داشتن تجربه بین فردی باعث تقویت روابط و ایجاد اعتماد برای افراد و صنعت می‌شود.

برچسب‌ها