روندهای تبلیغاتی: چگونه در دنیای دیجیتال پیروز بشویم؟

در این گزارش به برترین تبلیغات خلاقانه و موثر جهانی می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم چه چیزی آنها را عالی و متمایز کرده است.

دنیای دیجیتالی که به سرعت در حال حرکت است، چالش‌هایی را برای بازاریابان و آژانس‌های بازاریابی ایجاد می‌کند. بنابراین، چه چیزی یک تبلیغ را در چشم‌انداز دیجیتالی دائما در حال تحول، به چیزی خلاقانه و مؤثر تبدیل می‌کند؟

ایجاد خلاقیت درست در محیطی چندمجرایی، چالش‌برانگیز است و کلید کمپین‌های موفق یادگیری در طول فرآیند خلاقیت محسوب می‌شود. جایزه سالانه خلاقیت کانتار، محتواهای خلاقانه عالی سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و به تبلیغ‌کنندگان و آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی باعث تبلیغات مؤثر می‌شود. این  برنامه، برترین آگهی‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیونی، چاپی و فضای باز را از بیش از 13000 آگهی که با راه‌حل آزمون «آگهی - پیوند»  خود در سال 2022 مورد آزمایش قرار داده، شناسایی می‌کند. چیزی که کار آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند این است که خود مصرف‌کنندگان داور این بازی‌اند. کانتار می‌خواهد به مشتریان خود کمک کند تا با تبلیغات خود بهترین باشند. پس بیایید از بهترین‌ها بیاموزیم.

در این سال، ما شاهد تبلیغات برتر از طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات در بیش از 20 دسته در 16 کشور بودیم. در اینجا 3 برند برتر در سراسر دسته‌های رسانه‌ای ما آورده شده است.

سه تا از برترین تبلیغات دیجیتال و سوشال مدیا

ردیفبرندکشورمحل انتشارآژانس تبلیغاتی
1Cadbury Dairy MilkCanadaGarage 30s DigitalVCCP
2Twinings (Italy)ChileTealand - YouTubeSaatchi & Saatchi Italy / adapted by Raya Chile
3Heineken 0.0NetherlandsWhen you drive never drink (Riding is still driving)PUBLICIS ITALY/LePub

سه تا برترین تبلیغات تلویزیونی

ردیفبرندکشورمحل انتشارآژانس تبلیغاتی
1KFC HéritageFranceKFC HéritageHavas Paris
2Tennent's LagerUKTennent's Lager - It's a Wonderful Pint (60')Studio Something
3BoschSpainLive sustainable #LikeABoschJung von Matt / Pingüino Torreblanca

سه تا از برترین تبلیغات چاپی و فضای باز

ردیفبرندکشورمحل انتشارآژانس تبلیغاتی
1Starbucks Chilled CoffeeUKStarbucks chilled coffee – OOHLandor & Fitch
2The North FaceUKIt’s More than a Jacket – Summit SeriesThe North Face Creative Team
3OcchioGermanyLargoMartin et Karczinski

یک تبلیغ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه تبلیغاتتان مؤثر باشد، باید:

- اهداف بازاریابی روشنی با اجرای درخشان داشته باشید

- متمایز و به طور معناداری متفاوت باشید

- واکنش عاطفی را تحریک کنید

- به مصرف‌کنندگان خود نزدیک بمانید

- در صنعت، پویا و به روز بمانید

جایزه سالانه خلاقیت کانتار در سال‌های گذشته تأیید کرده‌ که این اصول درست‌اند. جرقه‌های استراتژیک کانتار از جوایز 2022 و 5 عادت ما از سال 2021 این حقایق اساسی را تأیید می‌کند. و کانتار امسال شاهد ظهور برخی روندهای جدید هیجان‌انگیز بوده است.

روندهای معمول تبلیغاتی

1- اتاق‌های فرار: دنیایی دیگر ایجاد کنید

چالش‌ها و بحران‌های مداوم سال‌های اخیر به جستجوی واقعیت‌های دیگر و احساس گریز از واقعیت منجر شده است. برخی از آگهی‌ها را دیده‌ایم که بر نوستالژی متمرکز شده‌اند و برخی دیگر به سمت فرصت‌های خلاقانه آینده پرواز می‌کنند، مانند «رژه بی‌نهایت»، «برنده دیزنی‌لند پاریسما» نمونه‌ای پویا از فرار تجربی از طریق یک روایت بصری فراگیر، زمانی که بیننده و شخصیت‌ها در حال گذار بین چندجهانی هستند.

Disneyland Paris, The Infinite Parade – BET

2- روح من را لمس کن : چگونه احساسات خاطرات را ایجاد می‌کنند.

احساسات نقش مهمی در به یاد ماندنی شدن تبلیغات دارند. هرچه یک رویداد از نظر احساسی بیشتر باشد، احتمال اینکه مردم آن را به خاطر بسپارند بیشتر است. برندگان کانتار شامل نمونه‌های زیادی از داستان‌گویی قلبی هستند و موسیقی اغلب به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بالا بردن ارتباط عاطفی استفاده می‌شود. KFC Heritage، برنده شماره 1 تلویزیون امسال کانتار، یک مثال عالی از این موضوع است.

KFC France, KFC Héritage - Havas Paris

3-زندگی را آسان کنید: سادگی در زمان‌های پیچیده

در دنیای فناوری و اطلاعات بیش از حد، آسان کردن زندگی یک میان‌بر جدید است. مسیر تازه و ساده پیام‌های واضح، ساده و مستقیم در میان تعدادی از برندگان امسال مشهود بود. برنده فیس‌بوک کانتار، Lurpak: The Cook Makes Christmas، حس کامل احساسی و نوستالژیک کریسمس را با نام تجاری به عنوان قهرمان، کاملاً متناسب با زمینه دیجیتال آن، تجسم می‌بخشد و این کار را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌دهد.

Lurpak: The Cook Makes Christmas - Accenture & TAG

4- یک جهان بهتر : چگونه تبلیغات موجب مسئولیت‌پذیری می‌شود

بسیاری از تبلیغات برتر با ترند ساختن دنیایی بهتر در حال ادامه دادن هستند. تفاوت‌هایی که امسال مشاهده می‌کنیم شامل پیام‌های واقعی و مرتبط با برند است که با حس مثبت‌تر گفته می‌شود. تبلیغ «وقتی بزرگ می‌شوم» AWS شخصیتی مسن‌تر را به زیبایی به تصویر می‌کشد که از نظر اجتماعی پر جنب و جوش است و از فناوری مدرن بهره می‌برد. پایگاه «داده-پیوند» کانتار نشان می‌دهد که چقدر این گروه سنی، به طرز تکان‌دهنده‌ای کمتر معرفی شده است، تنها 5٪ از تبلیغات شامل شخصیت‌های بالای 65 سال است.

AWS, When I grow up – Joint London

5- باعث بشوی که لبخند بزنند: بازگرداندن سرگرمی به تبلیغات

و در نهایت، امسال شاهد یک تغییر  جزئی در «کاهش استفاده از طنز» در تبلیغات هستیم. طنز در تبلیغات برتر ما رایج بود، آرامشی را به مردم می‌داد، به مردم کمک می‌کرد تا مشکلات خود را فراموش کنند، و حواس‌پرتی ایجاد می‌کرد - حتی در هنگام پرداختن به موضوعات جدی. تبلیغ Heineken 0.0، وقتی رانندگی می‌کنید هرگز مشروب نخورید (سوار سواری همچنان رانندگی می‌کند)، روشی طنزآمیز برای یادآوری چگونگی ایمن ماندن برای ما ایجاد می‌کند.

تبلیغات خود را با روند‌های امروزی هماهنگ کنید

جایزه خلاقیت کانتار به وضوح نشان می‌دهد که تبلیغات نقش مهم‌تری نسبت به اطلاع‌رسانی مردم درباره محصولات و خدمات موجود دارد. تبلیغات باید هوشمندانه تصور شود، اما همچنین باید ساده و متمایز از رقبا باشد. این معمای ارتباطات است. این بدان معنی است که ماندن در صدر روندهای صنعت کلیدی است.

ما اغلب درباره مبانی تبلیغات خوب صحبت می‌کنیم. اما امیدواریم تجزیه و تحلیل ما از روندهای تبلیغاتی به شما کمک کند به روز بمانید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما در یک محیط چند کاناله و دیجیتالی رونق می‌گیرد. و کلید این امر بازخورد و بینش سریع و مؤثر مصرف کننده است، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که تبلیغات شما طنین انداز شده و اهداف را برآورده می‌کند.

Jane Ostler

EVP Global Thought Leadership, Kantar