توافق دو شرکت GfK و NielsenIQ جهت ادغام

توافق دو شرکت Gfk وNielsenIQ جهت ادغام

دو شرکت‌ خدمات اطلاعات جهانی نیلسن آی کیو و جی اف کی توافق کردند که با یکدیگر ادغام شوند و انتظار می‌رود این قرارداد در اوایل سال آینده یا در پایان سال 2022 بسته شود.

تجمیع قابلیت‌های اندازه‌گیری چند کاناله کمپانی جی اف کی با پلتفرم اندازه‌گیری داده‌های خرده فروشی شرکت نیلسن آی کیو موجب تقویت فعالیت‌های هر دو شرکت می‌شود. این توافق نامه همچنین پلتفرم اتصال مبتنی بر ابر و فناوری‌های اندازه‌گیری چندکاناله نیلسن آی کیو و پلتفرم تحلیلی Gfknewron را که اخیراً راه‌اندازی شده ، به یکدیگر مرتبط می‌کند.

ادونت اینترنشنال (Advent International) مالک نیلسن آی کیو، سهامدار عمده در شرکت ترکیبی خواهد بود، در حالی که سهامدار عمده جی اف کی، موسسه نورنبرگ به عنوان سهامدار اصلی در شرکت ترکیبی سرمایه گذاری خواهند کرد. این دو شرکت تا زمانی که توافق نامه بسته نشده است به عنوان نهادهای جداگانه فعالیت خواهند کرد و شرایط توافق هنوز فاش نشده است.

جیم پک (Jim Peck)، رئیس و مدیر اجرایی نیلسن آی کیو، بیان کرد: " ادغام این دو شرکت به ما این امکان را می‌دهد تا نوآوری‌هایی را که به بهترین وجه به مشتریان ما کمک می‌کنند و ارزش قابل توجهی را برای همه سهامدارانمان قائل می‌شوند، افزایش دهیم. با همکاری جی اف کی، ما این فرصت را داریم که بر آینده تحقیقات در بازار خرده‌فروشی و رفتار مصرف‌کننده تأثیر بگذاریم."

لارس نوردمارک (Lars Nordmark)، مدیر اجرایی موقت و مدیر ارشد مالی جی اف کی، اظهار کرد: " اکنون قدم منطقی بعدی برای ما پیوستن نیروهای ما به نیلسن آی کیو و حمایت از توسعه شرکت است. همکاری با نیلسن آی کیو ما را قادر می‌سازد تا مشتریان خود را برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر در سازمان‌هایشان در مقیاس جهانی توانمند کنیم و حرکت به فصل بعدی نوآوری را تسریع بخشیم. این به ما امکان می‌دهد از فرصت‌های رشد قابل توجهی بهره ببریم."