تصویر
سوبازار اولین مرکز عرضه گزارشات بازار ایران
چشم‌ا‌‌نداز تغییر ساختار سیاست‌های حمایتی در بخش کشاورزی ایران - گزارش بازار ایران
تاریخ انتشار فروردین 1399
تعداد صفحات
17

تحلیل گزارش

در تحلیل گزارش "چشم‌انداز تغییر ساختار سیاست‌های حمایتی در بخش کشاورزی ایران"، آقای مهندس شهاب فرکوش به بحث در مورد بسته‌های حمایتی در حوزه کشاورزی و میزان تأثیر آن می‌پردازند. ایشان در این تحلیل نقاط ضعف و قوت گزارش را از منظر خود بیان کرده و فقدان توجه به حلقه توزیع در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی را در این گزارش مورد بررسی قرار می‌دهند.

آقای شهاب فرکوش دارای مدرک کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه تهران و مشاور در زمینه برنامه‌ریزی استراتژیک در حوزه انرژی، نفت، گاز و کشاورزی می‌باشند.

مدت زمان ویدئو: 15 دقیقه و 53 ثانیه

حجم فایل: 851 مگابایت

Video file

طبق این گزارش که توسط معاونت پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدیِ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، حمایت از بخش کشاورزی مورد توافق سياست‌گذاران در همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است و دخالت دولت در این بخش کاملاً ضروری است. اما نحوه ورود دولت مهم‌تر از اصل دخالت دولت است. از طرف دیگر، تشدید تحریم‌های اقتصادی بين‌المللی از سال 1390 به این سو، به شدت درآمدهای نفتی دولت را منقبض کرده است. بنابراین وجود این چالش‌ها، الزام اثربخشی به سياست‌های حمایت از بخش کشاورزی را دوچندان کرده است. با توجه به اهميت موضوع، در این گزارش به تغيير ساختار سياست‌های حمایتی در ایران و بررسی و آسيب‌شناسی این سياست‌ها پرداخته می‌شود.

مواردی که با دانلود این تحقیق بازار ایران می‌توانید از آن آگاهی یابید:

  • اصلاحات و مفاد سیاست‌های کشاورزی در اتحادیه اروپا
  • چشم‌انداز تغییر ساختار سیاست‌های حمایتی
  • آسیب شناسی میزان موفقیت سیاست‌های حمایتی اتخاذ شده و ادامه آنها
  • و موارد دیگر...
برچسب‌ها