نسل z و مصرف کنندگان هزاره: چه چیزی آن‌ها را تعریف و تقسیم می‌کند

بیش از نیمی از هشت میلیارد نفر در جهان در چهار دهه گذشته متولد شده اند که آنها را در نسل Z یا نسل هزاره قرار می دهد. آنها تاریخچه ای از آشفتگی اقتصادی و تغییرات سریع تکنولوژیکی را به اشتراک می گذارند که نحوه نگرش آنها به جهان را شکل داده است، اما تفاوت های آشکاری در نگرش ها، ارزش ها و رفتارهای آنها نیز وجود دارد.

در حالی که این دو گروه مصرف‌کننده آماده می‌شوند تا قدرت خرید کامل خود را آزاد کنند، ما داده‌های آخرین گزارش GfK Consumer Life Global خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی آنها را تعریف می‌کند، چه چیزی آنها را از هم جدا می‌کند و برند‌ها چه کارهایی می‌توانند برای جلب نظر آنها انجام دهند.

قدرت خرید و پتانسیل

تاریخ تولد نسل‌های مختلف مشخص نیست، اما ما در GfK، هزاره را فردی می‌دانیم که بین سال‌های 1980 و 1997 متولد شده‌اند و ژن Z را فردی متولد سال‌های 1998 تا 2012 می‌دانیم.

Millennials که اخیراً از Boomers پیشی گرفته و به بزرگترین نسل جهان تبدیل شده‌اند، وارد سال‌های درآمد و گذراندن اصلی خود می‌شوند. به عنوان یک گروه، آنها فقط درآمد متوسطی دارند، اما به عنوان 29٪ از جمعیت جهان، سهم بزرگی از قدرت خرید در سراسر جهان را تشکیل می دهند و احتمالاً با پیشرفت شغلی آنها افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که درآمد هزاره‌ها در سال 2023 به مرز 15 تریلیون دلار برسد و آنها را با نسل X که درآمد آن در دهه آینده پیشی می‌گیرد، هم‌تراز کند.

تصویر

Gen Z هنوز در حالت مصرف کامل نیست، اما برای بازاریابان زود نیست که برای این نسل خریداران متحول کننده بازی آماده باشند. بر اساس گزارش بانک آمریکا که در سال 2020 تخمین زد که در سال 2020 با 400 درصد افزایش به 33 تریلیون دلار، قدرت اقتصادی آنها در جهان سریع ترین رشد را دارد و از قدرت هزینه کرد هزاره ها در سال 2031 پیشی می گیرد.

نسل Z که 17 درصد از جمعیت مناطق توسعه یافته و 25 درصد در مناطق در حال توسعه را تشکیل می دهد، که به «زیلنیال ها» نیز معروف است، آرزوهای بزرگ و انتظارات بالایی دارند. در حالی که شرایط اقتصادی، تحرک جهانی و انواع مشاغل روی زمانی که آنها شروع به تشکیل خانواده و خرید ماشین و خانه کنند، تأثیر می‌گذارند، آنها در حال حاضر خریدهای زیادی را به طور منظم انجام می‌دهند و قصد دارند خریدهای بزرگ‌تر را تقریباً برابر با هزاره‌ها بسازند.

احساسات در مورد آینده

بیشتر هزاره‌ها زمانی را به یاد می‌آورند که اقتصاد جهانی باثبات‌تر بود، اما نسل Z در سایه طولانی بحران مالی 2007-2008 رشد کرد و تنها تحت تأثیر یک بیماری همه‌گیر قرار گرفت که اقتصادهای سراسر جهان را تعطیل کرد. جای تعجب نیست که آنها نسبت به نسل قبل از خود در مورد محیط کلان محتاط تر هستند.

تصویر

تضاد بین نسل‌ها در قاره آمریکا بسیار چشمگیر است، جایی که تنها 28 درصد از نسل Z آمریکای شمالی نسبت به آینده اقتصاد خوشبین هستند در مقایسه با 40 درصد از نسل هزاره. تفاوت بین Gen Z و Millennials کمتر از LATAM (20٪ در میان Zers در مقابل 25٪ Millennials) و در حال توسعه آسیا (58٪ در مقابل 64٪) است.

در اروپای غربی، این دو گروه به طور مساوی با هم تطبیق داده می‌شوند، و در یک چشم‌انداز کلی خاموش هستند، اگرچه همتایان آن‌ها در اقتصادهای توسعه‌یافته آسیایی تیره‌تر هستند. برندها می‌توانند در بازارهای خوش‌بینانه سرمایه‌گذاری کنند و در عین حال پیام‌های خود را برای منطقی‌سازی احساسات محتاطانه‌تر در مناطق دیگر، به‌ویژه در میان نسل جوان، تطبیق دهند.

دنیای کار

این روزها تعادل کار و زندگی سالم برای افراد در هر سنی اهمیت دارد، اما نسل‌های جوان به‌ویژه انتظارات بالایی دارند که کارفرمایان آن را ارائه دهند. برای بسیاری از Gen Z، کار فقط یک چک حقوق نیست، بلکه فرصتی برای رشد، احساس رضایت و گاهی اوقات یک خروجی خلاقانه است.

این بدان معنا نیست که جوانان به پول اهمیت نمی دهند. هم Gen Z و هم Millennials پرداخت منصفانه را به عنوان مسئولیت شماره یک شرکت ها در نظر می گیرند، در حالی که نسل X این را به رتبه دوم و Boomers به ​​رتبه سوم کاهش می دهد.

برای هزاره‌ها، که بسیاری از آنها می‌خواهند ساکن شوند و خانواده‌هایشان را بزرگ کنند، دستمزد یک معامله شکن است. اگرچه آنها با وعده ایجاد تعادل بین کار و زندگی و فرصت‌های توسعه به سوی کارفرمایان جذب می‌شوند، اما دستمزد بزرگترین دلیل ترک شغل است.

کارفرمایان زمانی این نسل را «حق‌دار» و «خجالتی» می‌نامیدند، اما هر چه بالغ می‌شوند، هزاره‌ها از این کلیشه شانه خالی می‌کنند. در واقع، تحقیقات GfK نشان می‌دهد که آن‌ها به اندازه ما به کار و تلاش سخت توجه می‌کنند. همین امر به طور کلی در مورد پشتکار صدق می کند، که در میان هزاره های آمریکای شمالی بالاتر از میانگین رتبه بندی می شود. این گروه سنی همچنین ارزشی بالاتر از حد متوسط ​​برای جاه طلبی در بیشتر نقاط جهان قائل است، اگرچه این تمایل به طور کلی اولویت کمتری دارد.

برندها باید بدانند که زیلنیال ها و هزاره ها ایده آل گرایی و عمل گرایی خود را در مورد کار به روش های متفاوتی دستکاری می کنند. در حالی که هر دو خواستار ارزش پیشنهادی بهتری از کارفرمایان هستند، هزاره ها بیشتر بر روی آوردن دستمزد زندگی به خانه تمرکز می کنند، به خصوص اگر پدر و مادر باشند.

تصویر

مقادیر متغیر

نسل Z برای خلاقیت و کنجکاوی بیش از مصرف کنندگان قدیمی ارزش قائل است و به عنوان افراد بومی دیجیتال مادام العمر با ابزارهای فناوری و رسانه فراوان در نوک انگشتان خود، می توانند در هر جایی الهام بگیرند.

قرنطینه‌های کووید-19 و ظهور رسانه‌های اجتماعی اثر خود را بر روی نسل اول موبایل گذاشته است. یک چهارم از زیلنیال ها می گویند که در ماه گذشته احساس تنهایی کرده اند، هفت درصد بالاتر از میانگین جهانی. در حالی که ارتباطات دیجیتال بخش مهمی از زندگی باقی می‌ماند، بسیاری از نسل زرها نیز به این موضوع پی برده‌اند که واکنش‌های مجازی محدودیت‌هایی دارند. داده‌های ما نشان می‌دهد که عبارت «تعامل‌های مجازی می‌تواند به خوبی حضور در آنجا باشد» دومین نگرش کم‌توافق به زندگی در میان نسل Z نسبت به کل جمعیت است. وقتی نسل‌های جوان به دنبال تعاملات برند در فضای مجازی می‌گردند، تمایل دارند برندهای مکالمه‌ای را که از طریق تجربیات جدید و شخصی‌سازی شده در زمان واقعی با آنها درگیر می‌شوند، ترجیح دهند.

تصویر

از جوانان دور نشویم، Millennials نیز گروهی با فناوری هستند. اما آنها اعتماد دیجیتالی خود را به شکل دیگری نشان می دهند. برای مثال، هزاره‌ها بیشتر از بقیه مردم از کیف پول الکترونیکی روی تلفن همراه استفاده می‌کنند، با استفاده از اپلیکیشن Buy Now، Pay Later یا تجارت با ارزهای دیجیتال، خرید آنلاین انجام می‌دهند. آنها که در طول همه‌گیری آسیب مالی بیشتری نسبت به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود متحمل شده‌اند، همچنین نسلی صرفه‌جو هستند - احتمال خرید دست دوم، خرید از فروشگاه‌های تخفیف‌دار و توقف خرید تا زمان فروش بیشتر از حد متوسط ​​است. برخی از این رفتارهای خرید به ویژه در بازارهای غربی، به ویژه آمریکای شمالی، رایج است، جایی که 58٪ از هزاره ها بیشتر از تخفیف ها خرید می کردند و 54٪ در سال گذشته چیزی دست دوم خریدند.

برندها می توانند با ارائه راه حل های فناوری عملی Millennials که زندگی پرمشغله آنها را ساده می کند و به آنها در صرفه جویی در هزینه کمک می کند، طنین انداز شوند.

تصویر

دنیا روی شانه هایشان است

Gen Z و Millennials که در عصر چالش‌های جهانی بی‌سابقه به بلوغ می‌رسند، با تغییر راحت هستند و با سبک‌های تکرار نشدنی که نسل‌هایشان را تعریف می‌کند - تعادل آرمان‌گرایی با عمل‌گرایی، تعیین استانداردهای بالا برای کسب‌وکار و بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری، آن را هدایت می‌کنند. برندهایی که می توانند هماهنگ باشند و به آن ادامه دهند، از قدرت و پتانسیل گسترده مصرف کننده بهره خواهند برد.