استفاده فزاینده کاربران تیک‌تاک جهت مشاهده اخبار

استفاده فزاینده کاربران تیک تاک

بر اساس یک مطالعه جدید از مرکز تحقیقات پیو  (Pew Research Cente) در مورد عادات پیگیری اخبار آمریکایی، نیمی از بزرگسالان ایالات متحده اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

بر اساس این تحقیق که از 8842 بزرگسال آمریکایی و بین 25 سپتامبر تا 1 اکتبر مورد بررسی قرار گرفت، فیسبوک که به طور پیوسته محتوای خبری را از اولویت خارج می‌کند در صدر قرار دارد و از هر 10 پاسخ دهنده سه نفر گفتند که به طور مرتب اخبار را از این پلتفرم دریافت می‌کنند. همچنین یوتیوب منبع اصلی اخبار بود و حدود یک چهارم (26٪) از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که به طور مرتب اخبار را از آن دریافت می‌کنند. اینستاگرام با 16 درصد در رتبه بعدی قرار دارد، در حالی که 14 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به طور مرتب از تیک‌تاک اخبار دریافت می‌کنند.

در حالی که تعداد آمریکایی‌هایی که اخبار را از تیک‌تاک دریافت می‌کنند درصد کمی باقی می‌ماند، محبوبیت آن به‌عنوان یک منبع خبری در میان پایگاه کاربران آن در حال افزایش است. الیزا شیرر (Elisa Shearer)، محقق ارشد پیو، بیان کرد که در میان کاربران این برنامه، بیش از چهار نفر از هر 10 نفر (43٪) گزارش دادند که به طور مرتب اخبار را از تیک‌تاک دریافت می‌کنند. این با درصدی از کاربران فیس‌بوک که گزارش داده‌اند به طور منظم اخبار را از این پلتفرم دریافت می‌کنند، همخوانی دارد و 10 درصد کمتر از X (توئیتر سابق) است، که در آن 53 درصد از کاربران گزارش دادند که به طور منظم اخبار را از این برنامه دریافت می‌کنند.

شیرر توضیح داد: "وقتی برای اولین بار در سال 2020 این سؤال را پرسیدیم، حدود 20 درصد از کاربران تیک‌تاک به طور مرتب اخبار را در آنجا دریافت می‌کردند. امسال این میزان تقریباً دو برابر شده و به 43 درصد رسیده است."

رشد مشاهده و پیگیری اخبار در تیک‌تاک روندی را در سایر پلتفرم‌های شناخته‌شده‌تر کاهش می‌دهد که به نظر می‌رسد کاربران برای پیگیری اخبار کمتر به آن‌ها مراجعه می‌کنند. به گزارش پیو، کاربران X، فیسبوک، ردیت و اسنپ‌چت گزارش دادند که به طور مرتب اخبار آن سایت‌ها را با تعداد کمتری نسبت به سه سال پیش دریافت می‌کردند.

دنیای دیجیتال:

 به طور کلی، بزرگسالان آمریکایی اخبار را به جای تلویزیون بیشتر از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. پیو دریافت که تقریباً از هر 10 آمریکایی 6 نفر ترجیح می‌دهند اخبار را از یک دستگاه دیجیتال دریافت کنند و بیش از چهار نفر از هر 5 نفر (86٪) گفتند که اغلب یا گاهی اخبار را از تلفن هوشمند دریافت می‌کنند. تنها 27 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ترجیح می‌دهند اخبار را از تلویزیون دریافت کنند در حالی که پاسخ‌دهندگان 50 ساله و بالاتر احتمال بیشتری دارد که تلویزیون و نشریات چاپی را ترجیح دهند. به طور کلی، حدود یک سوم دنبال‌کنندگان اخبار (32٪) گفتند که اغلب اخبار خود را از تلویزیون دریافت می‌کنند.