ابزارها و نرم‌افزارهای برتر تحقیقات بازار در سال 2024

ابزارها و نرم افزارهای برتر تحقیقات بازار

در این مقاله، بهترین ابزارها و نرم‌افزارهای رایگان و پولی تحقیقات بازار را که می‌توانید در حال حاضر استفاده کنید، معرفی خواهیم کرد.

از جمع‌آوری داده‌ها گرفته تا انجام مصاحبه‌های انفرادی با اعضای کلیدی مخاطبان، این ابزارها می‌توانند فرآیند تحقیقات بازار را مؤثرتر و کارآمدتر کنند.

Statista: منبع داده‌های عمومی، کتابخانه گسترده‌ای از گزارش‌ها برای خرید که به شما امکان می‌دهد در هر صنعتی به شکل عمیق تحقیق کنید.

 Exploding Topics: شناسایی روندهای بازار، پیش‌بینی‌هایی که به شما نشان می‌دهد چگونه محبوبیت یک روند ممکن است در سال آینده تغییر کند.

Market Finder: یافتن مناطق ایده‌آل برای گسترش کسب و کار، ابزاری که URL شرکت شما را برای ارزیابی آمادگی برای گسترش آن تجزیه و تحلیل می‌کند.

Census Business Builder: شناسایی نقاط قوت مشاغل، جستجوی فیلترهایی که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را با کدپستی مشاهده کنید.

Grand View Research: کاوش عمیق در داده‌های یک بخش بازار واحد، گزارشات بسیار جامع و قابل مجوز

SpyFu: درک استراتژی‌های بازاریابی رقبا، ابزاری که به شما امکان می‌دهد ببینید رقبای برتر شما روی چه نوع تبلیغات پولی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

Crunchbase: پیدا کردن اینکه چه کسی روی استارتاپ‌های در حال رشد سرمایه‌گذاری می‌کند، ابزارهایی برای اجرای جستجو بر اساس صنعت یا شرکت

Awario: نظارت بر نام تجاری رقیب به صورت آنلاین، امکان ردیابی نام افراد، شرکت‌ها و محصولات

G2: خواندن نظرات کاربران نرم‌افزار، تأیید بازبینی و بررسی‌های تشویقی

Prisync: پیگیری روند قیمت‌گذاری محصولات تجارت الکترونیک، پشتیبانی از قیمت‌گذاری پویا که می‌تواند به طور خودکار قیمت ویترین فروشگاه شما را تغییر دهد.

Respondent: مونتاژ پانل‌هایی که بازار هدف شما را منعکس می‌کند، مصاحبه یک به یک با کاربران تجاری و مصرف‌کنندگان

SurveyMonkey: بررسی پایگاه مشتریان فعلی شما، یک سرویس پانل مخاطبان است که سوالات را بین گروه‌های مشابه توزیع می‌کند.

Attest: گروه‌های نظرسنجی که شبیه مخاطبان هدف شما هستند، کیفیت پاسخ‌های نظرسنجی را برای بهبود قابلیت اطمینان بررسی می‌کند.

Qualaroo: طرح خودکار سوالات برای بازدیدکنندگان وب سایت، انواع سوالات و زمان‌بندی قابل تنظیم

ChatGPT: مرتب‌سازی داده‌ها و نظرسنجی طوفان فکری، سفارشی‌سازی GPTهایی که می‌توانند وظایف خاصی را اجرا کنند.

Optimal Workshop: کشف افکار مخاطبان در مورد محصولات جدید، ابزارهای تحقیقاتی اضافی UX برای شرکت‌های تجارت الکترونیک

AlsoAsked: بررسی سریع مشکلات مخاطب از طریق سوالات، نمودارهایی به سبک درختی که نشان می‌دهد سوالات چگونه با یکدیگر مرتبط هستند.

نتیجه‌گیری:

اگر در فرآیند تحقیقات بازار تازه‌کار هستید، این ابزارها به شما کمک می‌کنند معیارهایی را تعیین کنید، بینش‌های کلیدی مصرف‌کننده را دریافت کرده و داده‌ها را برای تصمیم‌گیری جمع‌آوری کنید. اما حتی بهترین ابزار تحقیقات بازار نیز می‌تواند تا همین حد پیش برود، شما باید درک کاملی از فرآیند تحقیق و تغییرات کلیدی صنعت داشته باشید.