ردیابی هوش مصنوعی مولد: تامین‌کنندگان بینش و داده چگونه از آن استفاده می‌کنند؟

ردیابی هوش مصنوعی مولد

با راه‌اندازی ابزار چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)  و به دنبال آن گوگل بارد، بخش تحلیل در حال بررسی تاثیر بالقوه هوش مصنوعی مولد (AI) بوده است. تیم تحریریه ری‌سرچ لایو (Research Live) تحولات این بخش را پوشش می‌دهد و امکانات آن را برای تحقیقات بازار بررسی می‌کند. علاوه بر پوشش منظم این موضوع، ایجاد، به‌روزرسانی‌ و سایر پیشرفت‌های مربوط به بخش مرتبط با هوش مصنوعی را در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم.

CV2 سه ابزار به کمک هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است: Talkbot که بررسی‌ ربات‌های گفتگو را به عهده دارد. Insight.AI، که به تجزیه و تحلیل موضوعی داده‌های بدون ساختار کمک می‌کند و SmartProbe که از هوش مصنوعی گفتگویی برای باز کردن عمق کیفی بیشتر در پیمایش‌های سنتی استفاده می‌کند. نسخه‌های Talkbot و SmartProbe بخشی از همکاری بین 2CV و شرکت هوش مصنوعی NEXXT INTELLIGENCE است.

ACCENTURE سه میلیارد دلار در طول سه سال روی داده‌ها و عملکرد هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

BASIS RESEARCH GROUP کسب و کاری را ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی مولد برای آشکارسازی تحلیل‌ها استفاده می‌کند. این بخش، منابع داده در سراسر رسانه‌های اجتماعی - از جمله اینستاگرام، تیک تاک و رِدیت - پلتفرم‌های جستجو و ویترین فروشگاه‌های آنلاین را با استفاده از هوش مصنوعی مولد در یک منبع داده جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

BILENDI & RESPONDI یک پلتفرم تحقیقاتی هوش مصنوعی به نام Bilendi Discuss را منتشر کرده است که ChatGPT را در خود جای داده و رویکردی چندکانالی برای جمع‌آوری بینش، به ویژه تحقیقات کیفی دارد.

BOUNCE INSIGHTS موتورهای هوش مصنوعی را به وجود آورده است که تحقیقات را با هوش مصنوعی مولد در هر مرحله از جستجوی تحقیقاتی ترکیب می‌کند.

BRANDWATCH تحلیلگر هوش مصنوعی درون‌برنامه‌ای خود را به‌روزرسانی کرده است تا فناوری GPT را در بر بگیرد و خلاصه‌هایی به زبان طبیعی تولید کند که مضامین و روندها را در مجموعه داده‌ها برجسته می‌کند.

COLOOP در حال ساخت یک ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT و هدفمند برای تحقیقات کیفی است که به کاربران امکان می‌دهد مصاحبه‌ها را آپلود کنند، سؤال بپرسند و پاسخ‌ها را دریافت کنند که به شواهد کلمه‌ای و صوتی/تصویری مرتبط است.

DISCUSS.IO ابزار هوش مصنوعی مولد را برای تحقیقات کیفی راه‌اندازی کرده است. هدف این ابزار کمک به انجام وظایف اداری مرتبط با تحقیقات کیفی از جمله ایجاد گزارش‌های خلاصه از ضبط‌ها و یادداشت‌های مصاحبه است.

ETHOS ابزار هوش مصنوعی مولد را برای مطالعات کیفی معرفی کرده است که از هوش مصنوعی مولد برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، شناسایی یافته‌ها، الگوها و روندهای کلیدی استفاده می‌کند.

FIREFISH کارمندان ارشد جم فاوکوس (Jem Fawcus) و ریچارد اوون) (Richard Owen یک شرکت جداگانه به نام QUALIFYAI تاسیس کرده‌اند تا به خودکارسازی تحقیقات کیفی کمک کند. QualifyAI با مشاوره هوش مصنوعی DEEPER INSIGHTS همکاری خواهد کرد تا ابزارهای هوش مصنوعی را به صورت سفارشی بسازد که بر اساس دو دهه داده‌های تحقیقاتی کیفی آموزش دیده‌ و باعث افزایش سرعت و کیفیت می‌شوند.

FLEXMR یک ابزار تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی یکپارچه به نام TextMR ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل طیف سفارشی از پاسخ‌های کیفی، کدگذاری و طبقه‌بندی و ارائه خلاصه‌ای برای سهامداران و محققان استفاده می‌کند.

MARKETCAST در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی مولد برای به حداقل رساندن وظایف دستی، از جمله خودکارسازی ایجاد پیمایش برای پیمایش‌های اندازه‌گیری تبلیغات روزانه خود استفاده کرد و در حال ساخت هوش مصنوعی مولد در پلتفرم تحقیقاتی داخلی خود است که برای برنامه‌ریزی و تکمیل پروژه های تحقیقاتی سفارشی و تست تبلیغات استفاده می‌شود.

MELTWATER ابزارهای نوشتاری و تحقیق مبتنی بر هوش مصنوعی را به سیستم خود اضافه کرده است. از جمله ویژگی‌های جدید، «ابزار تحلیل» است که اطلاعات و الگوهای مصرف‌کننده و بازار را نشان می‌دهد و ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد تا تحلیل‌هایی را از محتوای ویدیویی در پلتفرم‌های اجتماعی دریافت کنند.

METOMIC یک افزونه مرورگر به وجود آورده است که رهبران کسب‌وکار می‌توانند از آن برای نظارت بر داده‌های حساس کارمندان در پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کنند.

MINTEL  ابزار هوش مصنوعی‌ای ایجاد کرده است که Mintel Leap نام دارد، بر اساس تحقیقات، داده‌ها و تحلیل‌های خود Mintel است و به دنبال ارائه تحقیقات و توصیه‌هایی در مورد افراد، محصولات و دسته‌ها است.

MRI-SIMMONS و DEEP LABS یک ابزار غنی‌سازی داده «همیشه فعال» را برای صنعت پرداخت راه‌اندازی کرده‌اند.

PHEBI یک عنصر هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم تحقیقاتی خود اضافه کرده است که برای کمک به خلاصه کردن نتایج تحقیقات، از جمله خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی که افراد در طول پروژه‌های تحقیقاتی خود به کار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

PRODEGE ابزارهای بررسی هوش مصنوعی را به پلتفرم POLLFISH خود اضافه کرده است تا به ساخت پیمایش کمک کند، با کلمات کلیدی و اهداف پیمایش که منجر به ایجاد یک نظرسنجی ساختاریافته با سؤالات و گزینه‌های پاسخ مرتبط می‌شود. سؤالات و پاسخ‌های حاصل را می‌توان ویرایش کرد و سؤالات جدید را نیز اضافه کرد.

QUALTRICS ابزارهای بازخورد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله خلاصه‌های خودکار برای بازخوردهای ویدیویی و مصاحبه‌ها ایجاد کرده است.

QUALZY از فناوری OpenAI برای پشتیبانی از طراحی پروژه، تعدیل، تجزیه و تحلیل و پروژه‌های چند منظوره استفاده کرده است.

QUESTIONPRO ابزار هوش مصنوعی مولد را برای طراحی پیمایش راه‌اندازی کرده است. کاربران پلتفرم تحقیقاتی شرکت می‌توانند از این ویژگی برای ایجاد پیمایش با استفاده از یک رابط گفتگو، تعریف موضوعات تحقیق و ایجاد سؤالات نظرسنجی استفاده کنند.

QUMIND اولین ابزار از یک سری ابزارهای مولد هوش مصنوعی را برای کمک به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بینش مشتریان به وجود آورده است. این ابزار که QuAI نام دارد به کاربران کمک می‌کند تا گزارش‌هایی را برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی و یا کمی با استفاده از OpenAI ایجاد کنند.

SHAPIRO+RAJ  یک ابزار هوش مصنوعی مولد که برای جستجو، خلاصه کردن و استخراج داده‌ها از بین مقادیر زیادی اطلاعات استفاده می‌کند.

SIGNOI نسخه بتای ابزار هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل داده‌های متنی و تصویری به نام Mr Toad منتشر کرده است که گزارش‌هایی را از داده‌های متنی و تصویری تولید می‌کند.

SPRINKLR ابزار هوش مصنوعی را از ادغام با OpenAI ایجاد کرده است که برای جمع‌آوری تحلیل از داده‌های حاصل از تجربه مشتری استفاده می‌شود.

STRAT7 از هوش مصنوعی برای اطلاع‌رسانی استراتژی‌ها و پردازش زبان کامپیوتر، همچنین برای هدایت استراتژی‌های فرهنگی، مشتری و برند استفاده می‌کند.

STRAT7 RESEARCHBODS یک چت‌بات نظرسنجی هوش مصنوعی را منتشر کرده است تا به کاربران کمک کند تا در مورد سؤالات باز، بینش و اطلاعات کسب کنند. چت‌بات از هوش مصنوعی برای مشارکت دادن شرکت کنندگان نظرسنجی در مکالمات تعاملی استفاده می‌کند.

STRAVITO برای کمک به پشتیبانی از تجربه جستجو و تحلیل، هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم پاسخ‌های خود اضافه کرده است. این شرکت همچنین یک ابزار موتور جستجوی محاوره‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی به نام دستیار Stravito را برای پلتفرم مدیریت تحلیل سازمانی خود راه‌اندازی کرده است.

STREETBEES قابلیت‌های ضبط عکس و فیلم را در ابزار هوش مصنوعی SBX خود ادغام کرده است.

گروه LOGIT و NEXXT INTELLIGENCE پروژه‌های تحقیقاتی را برای درک تأثیر هوش مصنوعی مولد، با تمرکز بر پاسخ به سؤالاتی که محققان بازار در مورد استفاده از هوش مصنوعی محاوره‌ای در نظرسنجی‌ها دارند، انجام داده‌اند.

VERITONE ابزار هوش گفتگو‌یی را برای جمع‌آوری داده ایجاد کرده است. این ابزار که Ask Veri نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد تا بینش‌های عملی را استخراج کرده و گردش‌ کاری را از داده‌های آرشیو خود از طریق یک ابزار مبتنی بر چت هوش مصنوعی استخراج کنند.

VOXPOPME یک ابزار اتوماسیون پیمایش ویدیویی هوش مصنوعی اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ChatGPT سؤالات نظرسنجی ایجاد کنند. این شرکت همچنین با مایکروسافت همکاری کرده است تا ابزار تحلیل هوش مصنوعی را برای تحقیقات کیفی به نام Voxpopme AI Insights راه‌اندازی کند.

YABBLE افزونه‌ای را در فروشگاه افزونه‌های ChatGPT به وجود آورده است که ChatGPT، رسانه‌های اجتماعی و داده‌ها را برای پاسخ به سؤالات تحقیق ترکیب می‌کند.

YEXT یک سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است که تولید محتوا انجام می‌دهد.  همچنین از چندین مدل زبان برای تولید و پیشنهاد محتوای تجاری استفاده می‌کند.

ZAPPI از هوش مصنوعی برای تعیین کیفیت پاسخ دهندگانی که وارد سیستم شده، حذف ربات‌ها، ایجاد گزارش خودکار  و مصاحبه‌هایی به سبک چت‌بات استفاده می‌کند.