تصویر
سوبازار اولین مرکز عرضه گزارشات بازار ایران
بررسی رابطه رهبری معنوی و سرمایه اجتماعی با سرمایه روان‌شناختی درتيم‌های ليگ برتر فوتبال استان فارس (ویژن آسيا) - گزارش بازار ایران
تاریخ انتشار خرداد 1395
تعداد صفحات
12

طبق این گزارش که توسط نشریه مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش منتشر شده است، سرمایه روانشناختی ازجمله موضوعات نوینی است که در یک دهه گذشته به حوزه سازمان و مدیریت وارد شده است و توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است. با این وجود تاکنون این موضوع در حیطه ورزش، چه در سازمان‌های ورزشی و چه در ورزشکاران و تیم‌های ورزشی انجام نشده است. در حقیقت امروزه باشگاه‌های ورزشی ما باید به دنبال مباحث رفتاری در تیم‌های خود باشند تا اینکه بتوانند به نتیجه مطلوب خود برسند. مفهوم دیگری که در این گزارش به آن پرداخته شده است رهبری معنوی است. منظور از رهبری معنوی ایجاد و تحقق چشم‌انداز و همسانی ارزش‌ها در مأواهای رهبری استراتژیک می‌باشد. رهبری معنوی با فراهم آوردن بسترها و ایدئولوژی‌ها منجر به ایجاد شرایطی می‌گردد که سایر ویژگی‌های مثبت سازمانی از قبیل سازمان کارآفرین، سازمان دانشی و کارا و اثربخش، امکان ظهور می‌یابند.

نتایج این گزارش نشان داده است بین رهبری معنوی و سرمایه اجتماعی با سرمایه روان‌شناختی رابطه معناداری وجود دارد. درنتیجه در محیط تیم‌های ورزشی پرتلاطم امروزی، از طریق یک سری مداخلات نسبتا جزئی و بسیار متمرکز که مربیان خواستار بازخورد سریع نتایج عملکرد تیم خود هستند، ماهیت توسعه سرمایه اجتماعی و سرمایه روان‌شناختی می‌تواند کارگشا باشد و این نیز از طریق رهبری معنوی به‌خوبی امکان‌پذیر است.

مواردی که با دانلود این تحقیق بازار ایران می‌توانید از آن آگاهی یابید:

  • مشخصه‌های سرمایه روانشناختی
  • بررسی ابعاد سرمایه اجتماعی
  • و موارد دیگر...
برچسب‌ها