تاثیر منفی ربات‌ها و کاربران جعلی بر فعالیت‌های بازاریابی

تاثیر منفی ربات‌ها و کاربران جعلی بر فعالیت‌های بازاریابی

ربات ها و کاربران جعلی در حال تبدیل شدن به یک نگرانی استراتژیک برای سازمان‌های بازاریابی هستند. همان طور که مطالعات اخیر نشان داده است، 27٪ از کل ترافیک ارگانیک و مستقیم در اینترنت از ربات ها و کاربران جعلی است. این ترافیک نامعتبر (IVT) شامل همه چیز است، از خزنده‌های بی‌ضرر گرفته تا ربات‌های مخرب و حساب‌های جعلی، و همه آن‌ها می‌توانند لینک‌های بازاریابی را در همه مراحل آلوده کنند.

از آنجایی که بازاریابان در دنیای IVT به خوبی تبحر پیدا می‌کنند، به مرور زمان متوجه راه های خاصی می‌شوند که به ابتکارات آن‌ها آسیب رسانده و مانع رسیدن به اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد آن‌ها می‌شود.

 شاید مهم ترین تأثیر IVT بر داده‌ها و تجزیه و تحلیل باشد. با توجه به این که امروزه تمام تصمیمات تجاری بر اساس داده‌ها گرفته می‌شود، حضور ربات‌ها و کاربران جعلی می‌تواند تقریباً هر تصمیمی را که یک سازمان می گیرد، خنثی کند. این موضوع در مورد پیش‌بینی درآمد، تصمیم‌های عملیاتی، تعداد کارمندان و هر چیز دیگری صادق است. تحقیقات IBM نشان می دهد که سالانه 3.1 تریلیون دلار به دلیل داده‌های بد از دست می رود. مطالعه CHEQ در مورد داده‌هایی که به طور خاص توسط IVT تغییر شکل داده است، نشان می‌دهد که بازاریابان سالانه 697 میلیارد دلار به دلیل ربات‌ها و فعالیت کاربران جعلی از دست می‌دهند.

 تیم‌های فروش و بازاریابی به دنبال یافتن سرنخ های بالقوه و واجد شرایط برای تعیین میزان پتانسیل آن‌ها برای تبدیل به مشتری هستند. ربات‌ها و کاربران جعلی به شدت مانع این تلاش‌ها می‌شوند. IVT می‌تواند با تعامل با وب‌سایت‌ها، پر کردن فرم‌ها، درگیر شدن با محتوا و سایر اقدامات مشابه انسان، قانونی به نظر برسد. این امر باعث می‌شود تیم‌های فروش زمان و منابع ارزشمند خود را برای پرورش سرنخ هایی که واقعی نیستند هدر دهند. داده‌ها نشان می‌دهد که بخش‌های فروش هر ساله پس از صرف تقریباً 550 ساعت و 32000 دلار به ازای هر نماینده فروش به دلیل استفاده از داده‌های بد و نامعتبر، مشتریان خود را از دست می‌دهند.

بسیاری از سازمان‌ها بودجه خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی با هدف مشاهده سود سرمایه‌گذاری در قالب درآمد اختصاص می‌دهند. با این حال، زمانی که ربات‌ها و کاربران جعلی حضور دارند، این امر می‌تواند مشکلات جدی برای این طرح‌ها ایجاد کند. به طور خاص، IVT می تواند با تعامل با تبلیغات، بودجه را کاهش دهد و همچنین می تواند مخاطبان را تا زمانی که دیگر قابل استفاده نباشد، آلوده کند.

 این موضوع مانع استفاده از این کمپین‌ها برای افزایش فروش و اندازه گیری سطح علاقه است. در واقع، با محاسبه نسبت هزینه جذب مشتری (CAC) به ارزش زمان عمر (LTV) و اندازه‌گیری آن در برابر میانگین نرخ‌های IVT، مشخص شد که حدود 42 میلیارد دلار فرصت‌های درآمدی هر ساله به دلیل ربات‌ها و کاربران جعلی از دست می‌رود.

موضوع ربات‌ها و کاربران جعلی چیزی بیش از یک مشکل امنیتی و فناوری اطلاعات است. از آنجایی که IVT بر تمامی حوزه‌های یک سازمان تأثیر می گذارد، چندین بخش می‌آموزند که امنیت ورود به بازار را به عنوان یک راه حل استراتژیک اولویت بندی کنند. با کاهش دادن خطر IVT، شرکت‌ها می‌توانند از همه اطلاعات خود محافظت کرده و زمان خود را بر اجرای تجارت متمرکز کنند.