4 روش بهبود عملکرد برند با استفاده از پلتفرم مناسب تحقیقات بازار

چهار روش بهبود عملکرد برند

امروزه بازاریابان با معضلاتی نظیر تصمیم‌گیری‌های بسیار، نداشتن زمان کافی برای آن و نیز بینش اندک جهت اطلاع‌رسانی تصمیمات، مواجه‌اند. اگر می‌خواهید کمپین‌ها یا نوآوری‌های شما نتایج معنی‌دار و موثری داشته باشند، باید از بازخورد مصرف‌کننده مطلع باشید.

در سراسر جهان، برندها برای کاهش میزان بودجه و ایجاد بینش کارآمدتر به استفاده از پلتفرم‌های تحقیقات بازار روی می‌آورند. در ابتدا، برخی از تیم‌های بینش نگران بودند که این راه حل‌ها ممکن است خیلی ساده باشند. اما نه فرآیندهای ساده‌تر به معنای بینش ساده‌تر است و نه هزینه اندک به معنای اعتمادناپذیری. در واقع، انتخاب پلتفرم تحقیقات بازار مناسب می‌تواند سبب کارایی بهتر و نیز مقرون به صرفه باشد؛ با فرض این که بهترین شیوه‌ها و تخصص تحقیقاتی در آن وجود داشته باشد.

انتخاب پلتفرم مناسب و بهبود نتایج کسب و کار

در واقع، پلتفرم‌های تحقیقات بازار می‌توانند مجموعه‌ای از ابزارهای پیچیده را ارائه دهند که برای تمرکز بینش مصرف‌کننده جهت تصمیم‌گیری‌های تجاری طراحی شده‌اند. امروزه راه‌های زیادی برای دریافت پاسخ‌های سریع وجود دارد، اما تمام پلتفرم‌ها مثل هم نیستند. بنابراین باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید و با راهکارهای کیفی که کسب‌وکار شما را به جلو می‌برد، اهداف خود را پیش ببرید.

1.به صدای درونی خود گوش دهید، اما به مشاهدات خود با بینش واقعی توجه کنید.

 اگر می‌خواهید یک بازاریاب عالی باشید (و چه کسی اینطور نیست؟)، با غریزه خود کار کنید: آن را بسازید و پرورش دهید. اما اگر می‌خواهید با اطمینان ریسک‌های حساب‌شده انجام دهید، باید از غریزه خود همراه با بینش و آگاهی استفاده کنید. پلتفرم مناسب تحقیقات بازار به شما این امکان را می‌دهد که غریزه و آگاهی خود را توسط افرادی که بیشترین اهمیت را دارند، یعنی افرادی که می‌خواهید برند و محصول شما را خریداری کنند، بررسی کنید. بهترین ابزار بازخورد مصرف‌کننده، بینش‌های دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای پشتیبان‌گیری از تصمیم‌گیری قاطعانه و تقویت بازاریابی خود به آن نیاز دارید.

2. سریع‌تر و مداوم کار کنید، اما هرگز بازخورد مصرف‌کننده را فراموش نکنید.

اغلب اوقات، برخی ضرب‌الاجل‌ها، فرصت دریافت بازخورد از مصرف‌کنندگان را از میان می‌برد. بنابراین، زمانی که توانایی محوری برای موفقیت ضروری است، بسیار مهم است که پلتفرم تحقیقات بازار شما از تصمیم‌گیری تکراری پشتیبانی کند که شما را یک قدم جلوتر از رقبا نگه دارد.

انتخاب فناوری تحقیقات بازار مناسب می‌تواند تضمین کند که بازخورد مصرف‌کننده حتی در سریع‌ترین نوع بازاریابی نیز همچنان پابرجاست. بهترین فناوری تحقیقات بازار چه  در مورد دریافت بازخورد در خصوص ایده‌های جدید باشد، چه آزمایش طرح‌های بسته‌های جدید یا تبلیغات، به سازمان شما کمک می‌کند تا تصمیمات سریع و مطمئنی را اتخاذ کند.

3.  تقویت فرهنگ بازخورد و بینش سریع در سراسر سازمان

یکی از مزایای بزرگ استفاده از پلتفرم تحقیقات بازار این است که چابکی بیشتری را برای کل سازمان به ارمغان می آورد. چابکی چیزی بیش از سرعت است. این فرآیند به معنای تغییر در طرز فکر است و اذعان می‌کند که بازخورد سریع مصرف‌کننده می‌تواند در هر مرحله از فرآیند توسعه، هر زمان که نیاز به رد نظرات و تصمیم‌گیری داشته باشید، مزیتی ایجاد کند.

پلتفرم‌های تحقیقات بازار می‌توانند بینش‌ها را در دسترس قرار دهند و داده‌ها را به صورت بصری نمایان کنند تا درک آن‌ها آسان‌تر شود. آن‌ها همچنین اشتراک‌گذاری داده‌ها را در سازمان شما ساده‌تر، همکاری را تسهیل و این پتانسیل را برای ذی‌نفعان بیشتری ایجاد می‌کنند تا از کارهایی که قبلاً انجام شده استفاده کامل کنند.

4. زمان کمتری را برای طراحی تحقیق و زمان بیشتری را برای فعال کردن بینش‌ها صرف کنید

یک پلتفرم تحقیقات بازار خوب، فرآیند طراحی و اجرای تحقیقات را بدون وادار کردن کاربر به وارد شدن بیش از حد به فرآیند تحقیق ساده می‌کند. یک پلتفرم قوی، تفکرات وسیعی در پشت سر دارد. تفکراتی برای ایجاد تکنیک‌های تحقیقاتی معتبر و بینشی قابل اعتماد درباره‌ی آنچه مصرف‌کننده هدف شما فکر می‌کند. این موضوع بسیار با ارزش است: یک فرآیند بینش سریع‌تر زمان بیشتری را برای تفسیر نتایج و تفکر در حرکت بعدی در اختیار شما قرار می‌دهد  و در لحظاتی که ممکن است تصمیم بعدی شما نامشخص باشد، یک پلتفرم قوی می‌تواند مشاوران متخصص را معرفی کند و شما را از طریق پرسش‌های «پس چه‌چیزی» و «اکنون چه‌چیزی» راهنمایی کنند تا بتوانید با اطمینان به جلو حرکت کنید.

بینش کیفیت تصمیم، سریع‌تر از همیشه

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به اندازه کافی پیچیده و با کمبود زمان مواجه است. پلتفرم‌های تحقیقات بازار با سال‌ها تجربه، فرآیند تحقیق را ساده کرده، افزایش سرعت را برای بازاریابان به ارمغان آورده و هر بار نتایج قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند. استفاده از این مزایا می‌تواند رشد برند را تسریع کرده و در نتیجه عملکرد و کارایی شما را افزایش دهد. بنابراین، هنگام انتخاب یک پلتفرم تحقیقات بازار، مطمئن شوید که انتخاب شما مانند بازخورد مصرف کننده شما با مجموعه‌ای از تحقیقات و داده‌ها پشتیبانی می‌شود.